Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Friday, May 25, 2012

Rakyat tidak harus berpecah belah kerajan politik - Rayong


Caption: PENGHARGAAN...Pengeran (kiri) menyampaikan cenderamata kepada Rayong (kanan) sambil disaksikan oleh tetamu jemputan khas pada majlis itu kelmarin.

ENGKILILI, Isnin (21 Mei) – Rakyat khasnya dari kawasan luar bandar tidak harus berpecah-belah dari segi politik demikian menurut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong Ngipa.

Katanya rakyat di kawasan luar bandar seharusnya perlu menyokong politik pembangunan Barisan Nasional (BN) yang diperkukuhkan oleh pelbagai komponen parti berkenaan dari masa ke semasa.

“Sokonglah parti itu selagi ia bernaung di bawah BN kerana tujuan utama kesemua komponen parti itu adalah untuk memajukan hidup rakyat tanpa mengira latar belakang kaum serta agama.

“Jangan berpecah-belah hanya disebabkan sokongan terhadap pihak pembangkang. Ingatlah bahawa rakyat kawasan luar bandar masih memerlukan BN sebagai payung pembangunan mereka selepas ini,” katanya.

Rayong berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Merarau @ Makan Tengah Hari yang berlangsung di Rumah Pengeran, Baloi, Skim Skrang dalam daerah kecil Engkilili, kelmarin.

Selain itu beliau juga meminta rakyat dalam kawasan DUN Engkilili untuk terus memberi sokongan tidak berbelah-bagi terhadap Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak pada Pilihan Raya Umum (PRU13) akan datang.

Rayong pada majlis itu juga menasihatkan pelajar agar belajar bersungguh-sungguh memandangkan Yayasan 1 Engkilili sedia untuk membantu mereka untuk menyambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi selepas ini.

Hadir sama pada majlis itu Zaini Aji iaitu wakil kepada Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak, Pengerusi JKKK Skim Skrang, Silon Janda dan ketua masyarakat di sini.

Rayong pada majlis berkenaan telah mengumumkan peruntukan bernilai RM7,000 kepada JKKK Rumah Pengeran, Baloi dengan RM3,000 lagi diperuntuk kepada biro wanita rumah panjang tersebut.

Tamat.

No comments:

Post a Comment