Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak di sekitar kawasan Sri Aman, Simunjan, Balai Ringin, Pantu, Engkilili dan Lubok Antu. Anda boleh mengirim e-mail bahan berita anda ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran secara percuma selepas ini. Terima kasih bosss

Friday, May 25, 2012

Perkhemahan SMK Taee berjaya


Caption: BERJAYA...Para peserta bergambar kenangan ketika berlangsungnya Perkhemahan Bersepadu Unit – Unit Beruniform SMK Taee di Gung Sadong, Serian baru-baru ini.

SRI AMAN, Selasa (22 Mei) - Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Taee telah berjaya mengadakan Perkhemahan Bersepadu Unit – Unit Beruniform yang berlangsung di kawasan Gunung Sadong, Serian bermula dari 11 hingga 13 Mei lepas.

Jurucakapnya, Cajetan Abang menerusi siaran akhbar kepada Utusan Sarawak memberitahu aktiviti tahunan sekolah terbabit yang berlangsung selama tiga hari itu bertemakan “GO GREEN” menerusi ilham daripada pengetuanya iaitu Ch’ng Oon Hock.

“Tujuh Persatuan Unit-Unit Beruniform telah menyertai perkhemahan kali ini antaranya ialah Bulan Sabit Merah Malaysia, Pengakap, Bomba Dan Penyelamat, Pandu Puteri, Kadet Remaja Sekolah, Saint John Ambulance dan Kadet Polis.

“Jumlah peserta yang menyertai Perkhemahan Bersepadu Unit – Unit Beruniform kali ini ialah 140 orang dan ia tidak termasuk para Urusetia dan guru pengiring yang menyertai aktiviti itu,” kata beliau.

Antara aktiviti yang dijalankan sepanjang perkhemahan terbabit katanya ialah Malam Suai Kenal, Persembahan Spontan Setiap Kumpulan, Mencari Harta Karun, Sukaneka, Larian Cabaran, Malam Bakat, Masakan Rimba, Pertandingan Gajet dan acara selingan yang lain.

Terdahulu Penolong Kanan Ko-Kurikulum SMK Taee, Alex Dondong ketika berucap pada majlis penutupan acara tersebut berharap agar kerjasama sebegini dapat diteruskan pada masa akan datang.

Beliau juga mengingatkan supaya para peserta yang terlibat dalam acara terbabit tidak menjadikan aktiviti ko-kurikulum sebegini sebagai alasan tidak dapat menumpukan perhatian terhadap peperiksaan Pertengahan Tahun yang bakal berlangsung selepas ini.

“Pembelajaran adalah sepanjang masa. Kesimpulannya, aktiviti Ko-Kurikulum dapat membantu kecemerlangan akademik para pelajar memandangkan golongan aktif lebih cergas dan cerdas pemikiran mereka berbanding pelajar lain,” kata beliau.

Perkhemahan Bersepadu Unit – Unit Beruniform ini telah pun dirasmikan oleh Penolong Kanan 1 SMK Taee iaitu Anthony Taguk dengan Damien Mpulop menjadi Ketua Komanden perkhemahan acara tersebut.

Tamat.

No comments:

Post a Comment